متن ترانه ها

متن ترانه های ایرانی

متن ترانه ها

متن ترانه های ایرانی

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

خلاقیت 1

خلاقیت را می توان این گونه تعریف کرد : دست یابی به ایده های نو با هدف حل مشکلات با صحیح ترین راه حل و روش!

به گونه ای که  هر نوع تلاش و کوششی در زمینه اصلاح، کوتاه سازی ، بهینه سازی اقتصادی و ... را که موجب بهبود و بهتر شدن فعالیتی از روش جدید می گردد ، می توان یک نوع به کارگیری خلاقیت نامید. علاوه بر این با استفاده از نیروی ذهن و قوای جسمانی در پرداختن به انبوه تصورات ، رفتارها  و در نتیجه بازدهی هایتان در واقع اقدام به ایجاد خلاقیت شده است.  اما "خلاقیت چیست" و خصوصیات افراد خلاق چیست ، مسئله ای است که ما به پرداخته ایم، با ما همراه شوید.

لازم به ذکر است که مفهوم نو که در تعریف بالا از خلاقیت به آن اشاره کردیم،  شاید یک ایده یا راه حل برای دیگران جدید نباشد ولی برای فرد خلاق ایده پرداز  یک ایده تازه باشد.  بنابراین خلاقیت و اقدام به انجام راه حل های نو  به خود فرد مربوط بوده و برای او مهم است نه نسبت به نظر دیگران و تجربیات آن ها.

در برداشتی دیگر از خلاقیت چیست می توان به این مسئله اشاره داشت که تمامی انسان ها با توجه به تفاوت های فردی شان دارای خلاقیت  و نوآوری هستند و نباید خلاقیت و خلاق بودن را تنها متخص افراد تیزهوش و با استعداد دانست. هم چنین خلاقیت در هر کاری و هر چیزی می تواند اجرا  و به کار برده شود. پس مهم ترین اقدام شما شکوفا کردن استعداد ها و توانایی هایتان است.   خداوند به همه انسان ها توانایی عطا کرده و هر کسی می تواند به روش و طریقی ایده های خلاق را در جامعه برای خدمت به مردم عملی کند.

 به کارگیری خلاقیت قدمی برای ظهور ذوق و استعداد ها است. پیش از این که بخواهید فردی خلاق شوید بایستی به خودآگاهی رسیده باشید تا بتوانید مهارت های لازم را کسب نمایید.

راه های دست یابی به خلاقیت چیست؟

خلاقیت را می توان در راه ها و کارهای مختلفی عملی کرد. اما چگونه می توان به دیدی خلاقانه دست یافت؟

اگر می خواهید فردی خلاق شوید بایستی دیدتان به زندگی را مثبت  کنید و نگرشی تازه در پیش بگیرید.  برای مثال یک شخص خلاق چیزهای موجود در اطرافش را از یک منظر غیر معمولی و تازه می بیند  به طوری که دیگران نمی توانند آن را ببینند. در پی این نگرش نیز می تواند راهکارهای تازه و فوق العاده ای ارائه بدهد و در  کارش حرفه ای شود.

پس اگر بخواهیم سوال خلاقیت چیست را  به طور کلی و به صورت جمع بندی پاسخ دهیم، بایستی بگوییم که  مفهوم و معنای خلاقیت دارای توافق عمومی نیست . پس می شود خلاقیت را تولید راهکار، اندیشه و مفهوم های غیر معمول   گفت که از مشاهده و الهام گیری و مشابه سازی به دست می آید. البته تمامی ایده های خلاق به طور همیشه موفق آمیز یا دارای نتیجه مثبت نیست.



خلاقیت چیست و افراد خلاق چه خصوصیاتی دارند؟


یک فرد خلاق چه خصوصیاتی دارد؟

  • همیشه آگاه و هوشیار

یک فرد خلاق نسبت به مسائل ، شرایط و موقعیت های اطراف خود دیدگاهی متفاوت دارد. به گونه ای که شاید دیگران از خیلی چیز ها غافل باشند، ولی او توانایی ارائه فکر و نظر تازه ای را دارد.

  • همیشه تلاش گر

یک شخص خلاق همیشه در حال تلاش و کوشش و هم چنین اندیشه کردن است.

  • بها دادن به تجربیات خود

یک فرد خلاق مانند افراد معمولی به گذشته اش نگاه نمی کند و همیشه از تجارب  شکست ها و موفقیت هایش درس می گیرد و به علت آن ها می نگرد.

  • اهمیت به آرامش و تفکر  

چنین اشخاصی برای تفکر در آرامش اهمیت و ارزش بالایی قائلند و این فرصت را برای خود استراحت می دانند.

منبع

  • محمود عظیمی
  • ۰
  • ۰

حجت اشرف زاده

زندگینامه حجت اشرف زاده

آذرماهی است، متولد 1358 اهل نیشابور و از پدر و مادری فرهنگی و علاقه مند به شعر و ادبیات و در بیمارستانی در مشهد به دنیا آمده است. مادرش بیرجندی است. علاقه اش به پدربزرگ مادری، تابستان ها او را به بیرجند می کشاند تا از همان سه چهارسالگی آواز خوش پدربزرگ، در چاووشی ها خوانی های خاص بیرجند، گوشه های نغمات افشاری را در ذهنش ماندگار کند.

کودکی حجت اشرف زاده

عکسی دیدنی از کودکی حجت اشرف زاده

ازدواج حجت اشرف زاده

حجت اشرف زاده سال 1389 ازدواج کرده و از همسر وزندگی اش راضی است. همسر او در رشته ی حقوق تحصیل کرده و نوازنده ی دف میباشد.

حجت اشرف زاده و همسر و دخترش

حجت اشرف زاده به همراه همسر و دخترش


آغاز فعالیت هنری حجت اشرف زاده

ردیف آوازی را نزد رضا شاکری در نیشابور و صداسازی را نزد حمیدرضا نوربخش آموخت. همچنین مدتی از راهنمایی های محمدرضا شجریان استفاده کرد و با فنون آوازی و ردیف تحلیلی آواز ایران در سال 1385 نزد محمدرضا لطفی آشنا شد. همچنین فنون تصنیف خوانی و هم آوایی را از محسن نفر و پرویز مشکاتیان آموخت. 
 
سبک او غم و شادی را در کنار هم جمع می کند و نهایتاً به شنونده حس خوبی می دهد. حجت اشرف زاده پیشتربا ترانه ماه و ماهی سراینده علیرضا بدیع شاعر همشهری اشرف زاده محبوب اهالی هنر و مردم شد.
 
حجت اشرف زاده

چهره خندان حجت اشرف زاده

آلبوم ماه و ماهی با صدای حجت اشرف زاده در صدر جدول فروش فروشگاه های معتبر موسیقی در کشور قرار گرفت و بسیاری از فروشندگان فروشگاه ها هم با توجه به ناشناس بودن این اثر و خواننده اش، از این بابت اظهار تعجب کرده بودند.

ماجرا هم از این قرار بود که قطعه ماه و ماهی به صورت اینترنتی منتشر شده بود و برخی شبکه های ماهواره ای پس از پرطرفدارشدن این قطعه در فضای مجازی با ساختن برخی ویدئوها روی این قطعه و پخش آن باعث شدند سر و صدای این اثر بیشتر و بیشتر شود و همین روند به مرور موجب همه گیری و استقبال از این قطعه و همچنین آلبوم ماه و ماهی شد.

حجت اشرف زاده

ماه و ماهی حجت اشرف زاده 

و می توان تراک جدید سفر نرو  هم از جمله بهترین کار های حجت اشرف زاده قرار داد.؛ترانه بسیار آرامش بخش سفر نرو لحظات نابی را برای شما و همه طرفدارن موسیقی پاپ و علاقه مندان به صدای گیرای حجت اشرف زاده به ارمغان می آورد.

منبع

  • محمود عظیمی
  • ۰
  • ۰

آزمون پی تی ای

آزمون PTE چیست

آزمون PTE   (Pearson Test of English) اولین بار توسط دانشگاه پیرسون (PEARSON)   طراحی شده است. در حال حاضر به عنوان یکی از آزمون های معتبر زبان انگلیسی در دنیا مطرح می شود و در اکثر موقعیت ها از جمله مهاجرت به استرالیا و دانشگاه های اروپایی به عنوان جایگزین به جای آزمون IELTS و TOFEL می¬توان مورد استفاده قرار داد. یکی از دلایل محبوبیت این آزمون نسبت به آزمون های دیگر آسانی و سادگی آن می باشد. در شکل زیر نحوه¬ی معادل¬سازی نمره¬ ی PTE Academic و IELTS و TOFEL آورده شده است. سقف نمره¬ آزمون ۹۰ می باشد.

نمره آزمون pte

 

در ایران معدود موسسه هایی وجود دارد که می توان در این آزمون شرکت کرد. در صورت تمایل می توان به کشورهای همسایه مهاجرت کرد که از لحاظ صرفه جویی در هزینه کشور ترکیه طرفدار بیشتری دارد.

مزایای آزمون PTE

از جمله مزایای آزمون PTE به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  • پاسخ نامه¬ ها توسط کامپیوتر تصحیح می شوند و در نتیجه احتمال بروز خطا بسیار کم می باشد.
  • هر روز سال این آزمون برگزار می¬شود و حداکثر ۵ روز کاری طول می کشد تا نتیجه به شما ابلاغ شود.
  • کل مهارت های آزمون ۳ ساعت طول می¬کشد و برای Speaking روز دیگری در نظر گرفته نمی شود.
  • در PTE نمره¬ی تمام مهارت ها باهم در نظر گرفته می¬شود و هر بخش نمره¬ی مخصوص خودش را ندارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با PTE مطالب زیر را دنبال کنید:

آزمون PTE به کمک کامپیوتر و اینترنت انجام می¬شود. همانند سایر آزمون¬ها چهار مهارت Speaking, Reading, Writing, Listening مورد ارزیابی قرار می¬گیرند، که علاوه بر ای چهار مهارت موارد دیگری از جمله grammar, oral fluency, pronunciation, spelling, vocabulary, written discourse در نظر گرفته می¬شود.

این آزمون به سه صورت General و Academic  و PTE young Learners برگزار می شود.

  • PTE General

این نوع آزمون PTE در دو قسمت کتبی و شفاهی برگزار می¬شود. سه مهارت Listening, Reading, Writing به صورت کتبی بوده و مهارت Speaking به صورت شفاهی می¬باشد. مدرک PTE General اعتباری همیشگی دارد و مانند IELTS و TOFEL تاریخ انقضا ندارند.

  • PTE Academic

این نوع آزمون PTE از سه قسمت Speaking و Writing، Listening، Reading تشکیل شده است. در این آزمون تمامی لهجه¬های آمریکایی، انگلیسی و غیر بومی سنجیده می¬شوند. این مدرک زبان اعتباری ۲ ساله دارد و بعد از ۲ سال فاقد اعتبار می¬باشد.

  • PTE Young Learners

این نوع آزمون PTE مخصوص کودکان با گروه سنی ۶ تا ۱۳ سال می¬باشد و برای افراد با سن بالاتر کاربرد دیگری ندارد.

 

  • محمود عظیمی
  • ۰
  • ۰

بودجه بندی کنکور

بودجه بندی کنکور یکی از کلیدی ترین و مفید ترین گنجینه برای هر دانش آموز کنکوری است تا با آشنایی با نحوه طراحی سوال های طراحان با ذهنی باز تر مباحث را فرا گیرد .تیم مشاوره و برنامه ریزی حرف آخر با جمع آوری بودجه بندی های سال های اخیر سعی دارد با ارائه بودجه بندی کنکور 98 شما را در راهی روشن تر قرار دهد .

با توجه به اهمیت و تفاوت قابل ملاحظه کنکور 98 نسبت به کنکور سال های پیشین بر آن شدیم  تا بودجه بندی کامل و جامعی برای کنکور 98 از تمام دروس رشته های ریاضی و فیزیک ، علوم تجربی و علوم انسانی را برای شما دانش آموزان و کنکوری های عزیز مهیا کنیم تا با مشخص شدن درجه اهمیت هر مبحث از هر درس ، راه درست تر و مفید تری را در طول مدت باقی مانده تا کنکور 98 را سپری کنید.

در ابتدای بحث سعی داریم ، با تفکیک سازی تعداد سوالات سال های گذشته کنکور از نظر موضوع دید بهتری از مباحث دروس نظام قدیم پیدا کنیم. ابتدا دروس عمومی ( زبان و ادبیات فارسی – عربی – دین و زندگی – زبان انگلیسی ) را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

1 – بودجه بندی کنکور زبان و ادبیات فارسی

در دروس عمومی نخستین درس دفترچه کنکور زبان و ادبیات فارسی می باشد که شامل 25 عدد سوال است .

همانطور که در جدول زیر قابل رویت است در بودجه بندی درس ادبیات و زبان فارسی بیشترین سهم را بحث مهم قرابت معنایی از آن خود ساخته است که هر سال به طور میانگین بین هشت الی ده سوال به صورت مستقیم از این بخش توسط طراحان مطرح شده است. لذا انتظار می رود در بودجه بندی کنکور 98 نیز همین رویه توسط طراحان کنکور اتخاذ شود.

2 – بودجه بندی کنکور زبان عربی

دومین درس دفترچه عمومی کنکور ؛ درس زبان عربی میباشد که دارای 25 سوال است. این درس به طور کلی از دو بخش ترجمه و قواعد تشکیل شده و دسته بندی تمامی سوالات به نوعی زیر مجموعه این دو مبحث پایه ای و مهم می باشد .

در بودجه بندی درس زبان عربی بیشترین سهم را قسمت قواعد و ترجمه و تعریب دارد که در تمام سال های 88 تا 96 یعنی کنکور نه سال اخیر ، روی هم رفته 16 سوال را در هر کنکور به خود اختصاص داده است.

پس از آن درک مطلب متن های عربی سالانه 4 سوال را به خود اختصاص داده است.

در نمودار زیر به تفکیک هر مبحث بودجه بندی کنکور درس زبان عربی برای شما گردآوری گردیده شده است.

منبع : https://harfeakhar.com/konkur-98-budget/

  • محمود عظیمی